20-04-2012

Kwarktaart!

Let op: Dit is een recept met geraffineerde suikers. Toen ik dit recept plaatste op Smakelijck was ik alleen nog maar bezig om E-nummers te vermijden en geen geraffineerde suikers. 
 
Op mijn blog van de Monchoutaart had ik beloofd om mijn recept voor kwarktaart te delen.
Bij deze :-)
 
Kwarktaart:
 
 
Ingredienten voor de bodem:
200 gram fijngekruimelde biskwie naar keuze, 100 gram roomboter
 
 
Smelt de roomboter, doe de kruimels erbij en meng dit mengsel goed door elkaar. Verdeel dit over een bakvorm waarvan de bodem is bekleed met bakpapier. Laat de bodem koud worden in de koelkast.
 
 
Ingredienten voor de kwarkvulling:
300 gram fruit naar keuze*, 1 persinaasappel, 10 blaadjes gelatine, 500 gram kwark, 200 gram witte basterdsuiker, 250 ml slagroom (bio van de AH)
 
Pureer het fruit, pers de sinaasappel uit, week de blaadjes gelatine in koud water en klop de slagroom stijf.
 
 
Verwarm het sinaasappelsap, en laat de gelatine in het sap oplossen. Haal de pan van het vuur en laat het afkoelen.
 
 
Meng de kwark, de suiker, de vruchtenpuree en het sinaasappel/gelatinemengsel met elkaar.
Spatel dit door de geklopte slagroom en verdeel dit kwarkmengsel over de biskwiebodem. Laat het minimaal 3 uur opstijven in de koelkast.
 
 
*Niet alle fruitsoorten zijn geschikt om te gebruiken in kwarktaart. Exotische fruitsoorten bijv. zorgen ervoor dat je taart niet goed opstijft. Dit zijn bijv. kiwi, ananas etc. Bovendien geeft kiwi een bittere smaak als het wordt gecombineerd met zuivel.
Fruit wat erg geschikt is zijn aardbeien, frambozen, bosbessen etc.
 
 
En nog een toevoeging: op de foto zie je mijn kwarktaart, maar ik heb hem nog bewerkt met een geleispiegel. Dat is dus nog een dunne topping die over de kwarktaart komt. Dat je niet denkt: 'wat een rare kleur voor een kwarktaart'... Als je goed kijkt zie ja daaronder nog een randje echte kwark op de foto :-)
 
 

Deel via social media

 
Print recept

72 Reacties

  • Jeannette
    Jeannette dinsdag 18 feb 2014 om 11:00
    Heb je de suiker 1 op 1 vervangen door de honing? Hoe zijn de verhoudingen?
  • Anonymous
    Anonymous zaterdag 01 feb 2014 om 21:40
    Beste Williene,
    Al is dit recept heel lang geleden geplaatst, toch hoop ik dat je reageert op mijn vraag.
    Waardoor kan ik de suiker in dit recept vervangen? Is dat überhaupt mogelijk, zonder te voorkomen dat de taart niet opstijft? Is honing of agavesiroop een idee?

    Ik hoor graag van je!

    Groetjes, Gerjanne
    • Smakelijck E-nummer vrij! donderdag 06 feb 2014 om 09:20
      Wat fijn, Gerjanne! Leuk dat je het nog even laat weten!
    • Anonymous
      Anonymous woensdag 05 feb 2014 om 20:25
      Dag Williene,
      Het is gelukt! Het was héérlijk! Ik heb voor de zekerheid 1/3 suiker en 2/3 honing gedaan, gelatine en vocht ongewijzigd gelaten. Geen probleem, zelfs na 24 uur bleef de taart goed stijf.
      Kortom: prima te doen met honing!

      Groetjes, Gerjanne
    • Smakelijck E-nummer vrij! maandag 03 feb 2014 om 13:58
      Ha Gerjanne,

      Bedankt voor je reactie! Ik wil dit altijd nog een keer testen, maar ben er nog niet aan toegekomen! Ik zou het proberen met honing. Dat lijkt me de beste optie.

      Succes!

  • Anonymous
    Anonymous zaterdag 19 okt 2013 om 20:59
    even een reactie op een berichtje van een jaar oud: gelatine is net als agar-agar :"natuurlijk".
    Maar voor vegetariërs is agar meer geschikt daar gelatine gemaakt is uit botten (slachtafval) en agar uit zeewier. (deze taart maak ik al jaren, maar vergeet steeds de verhoudingen) groet, Marina
  • Anonymous
    Anonymous donderdag 17 okt 2013 om 19:14
    Hoi Williene,

    Wat voor kwark moet er door deze taart? Gewone naturel?!

    Bedankt vast!
    • Smakelijck E-nummer vrij! donderdag 17 okt 2013 om 19:19
      Ha,

      Ja hoor, gewone naturel kwark! Succes!
  • Anonymous
    Anonymous vrijdag 27 sep 2013 om 17:08
    Misschien een iets late opmerking, maar als je gelatine laat oplossen in warme vloeistof, zorg dan dat deze niet té heet is. Als je het in kokend sap oplost bijvoorbeeld, dan gaat het bindend vermogen achteruit!
    • Smakelijck E-nummer vrij! vrijdag 27 sep 2013 om 22:00
      Bedankt! Het klopt inderdaad, daarom moet je na het toevoegen van gelatine altijd direct de pan van het vuur halen!
  • mariekedevries83@hotmail.com
    mariekedevries83@hotmail.com maandag 12 aug 2013 om 21:12
    Afgelopen weekend heb ik de kwarktaart met gelei topping gemaakt. Eerst een nacht laten opstijven en de dag erna de gelei laag erover gedaan. Weer uur of 8 laten opstijven en toen de springvorm eraf gehaald. De dag erna opgegeten maar hij liep helemaal uit. Het was eigenlijk geen gezicht. De smaak was overigens heerlijk! Ik heb alles gedaan zoals in het recept heb alleen bodem met krakelingen gedaan, zoals in een ander recept vermeld staat. Heb je misschien een idee wat er mis is gegaan?

    Alvast bedankt.
    • Smakelijck E-nummer vrij! dinsdag 13 aug 2013 om 09:43
      Wat jammer zeg, dat het niet gelukt was! Heb je wel genoeg gelatine gebruikt en ook goed laten weken?

      Ik ben bang dat je hem te lang hebt laten staan. Op zich moet dat niet uitmaken, maar er zit best veel tijd tussen. Op een gegeven moment verliest gelatine z'n werking. Anders zou ik niet weten wat er mis is gegaan. Fijn dat de smaak wel goed was, dan heb je nog wat ;-)

      Groetjes, Williene
  • Henny
    Henny dinsdag 23 jul 2013 om 15:02
    Afgelopen weekend samen met m'n man een kwarktaart gemaakt, en hij was zoooo geweldig lekker en ook mooi! Prachtig gegarneerd door m'n man, hij leek zo uit de winkel te komen ;-)
    We hebben veel complimenten gehad over hoe lekker de taart was!
    • Smakelijck E-nummer vrij! dinsdag 23 jul 2013 om 17:05
      Wat leuk zeg! Fijn dat het zo goed was gelukt en leuk dat je het me even laat weten!

      Fijne dag!
  • Anonymous
    Anonymous vrijdag 21 jun 2013 om 13:42
    Hoi Willine,

    Kan je ook een kwarktaart maken met mango? Of gaat dat niet met gelantine?
    En met wat voor vruchten zou je dat bijv. combineren?
    Ik hoor het graag, zomaar is zin in een mangotaart:)

    Groetjes Marion
    • Smakelijck E-nummer vrij! vrijdag 21 jun 2013 om 17:12
      Ha,

      Ja hoor, dat moet volgens mij geen probleem zijn! Ik wilde nog een keer een yoghurt mango taart maken, dus als ik daar aan toe kom dan zal ik die eens bloggen ;-)

      Groetjes, Williene
      • Hermieke
        Hermieke woensdag 17 aug 2016 om 12:15
        Hoi Williene, Ik ben de mango-yoghurttaart aan het maken. Maar ik kom er net achter dat ik niet het hele recept heb. Heb het recept van een vriendin gekregen, maar ik zie nu dus dat ik het gedeelte van de mangoswirl niet heb. Beetje dom natuurlijk, Ik zie dat ik 2 mangos nodig heb en een eetlepel gelatinepoeder maar hoe ik het moet klaarmaken kan ik dan weer niet vinden... Kun je me helpen met het laatste stukje? De yoghurtvulling is overigens al heerlijk :) Groetjes, Hermieke
        • Smakelijck zaterdag 20 aug 2016 om 12:58
          Oeps! Ik hoop dat het inmiddels wel gelukt is? ;-)
  • Nelleke
    Nelleke zaterdag 01 jun 2013 om 14:51
    Even nog over de bodem: zijn die biscuits dat e-nummer vrij? welke zijn dat dan?
    Ik ben net begonnen met e-nummer vrij eten, maar wel met verjaardagen voor de deur, dus mag meteen aan de bak...
    Had ergens anders een ingewikkeld recept gevonden voor een bodem, maar als het ook gewoon met biscuit kan, dat is wel een stuk makkelijker natuurlijk.
    • Smakelijck E-nummer vrij! maandag 03 jun 2013 om 14:41
      Ha,

      Ja inderdaad, een heel aantal dingen is niet te verkrijgen in een supermarkt zonder E-nummers. Dat is soms wel eens lastig, vooral als je geen natuurwinkel in de buurt hebt!

      Bedankt voor je compliment, fijn dat je er wat aan hebt!

      Groetjes, Williene
    • Nelleke
      Nelleke maandag 03 jun 2013 om 11:01
      Dan ga ik eens even in die lijst kijken en in de natuurwinkel, daar moet ik toch al naar toe, want als je begint ben ik er wel achter gekomen dat je heel veel dingen moet kopen bij de natuurwinkel.

      Bedankt voor tips en je mooie site, dit helpt echt voor starters zoals ik.
      Groetjes, Nelleke
    • Smakelijck E-nummer vrij! maandag 03 jun 2013 om 09:37
      Er zijn inderdaad E-vrije biscuits. Sowieso in de natuurwinkel. Ken je de lijst van moween.eu/evrij? Daar kun je per supermarkt kijken wat ze E-vrij verkopen.

      Ik gebruik altijd biscuitjes of koekjes van de natuurwinkel.

      Succes ermee ;-)

      Groetjes, Williene
  • Michelle Breuer
    Michelle Breuer zaterdag 16 mrt 2013 om 21:22
    ja, en dat is volgens Corinne weer een oranje enummer.. (E406). Maar het is wel natuurlijk gewonnen? Ik weet af en toe niet meer wat ik moet geloven ;-) maar het zal in ieder geval beter zijn dan gelatine..

    groetjes
    • Smakelijck E-nummer vrij! maandag 18 mrt 2013 om 12:00
      Dan heb ik altijd de stelregel: Hoe vaak maak ik het? Hoe vaak krijg je het binnen? Is dat 1 a 2 x per jaar dan maak ik het gerust. Bijv. voor een verjaardag.

      Succes!
  • Michelle Breuer
    Michelle Breuer zaterdag 16 mrt 2013 om 19:57
    hoi,

    ik las dat je zei dat gelatine vrij is van e-nummers.. nu heb ik gelezen dat gelatine op zichzelf een e-nummer is.. en een rode! andere mensen zeiden weer dat het geen e-nummer meer is omdat het nu wordt gezien als een voedingsmiddel. Maar dat verandert natuurlijk niet hoe het gemaakt wordt.. ik heb er mijn twijfels over in ieder geval!

    groetjes Michelle
    • Smakelijck E-nummer vrij! zaterdag 16 mrt 2013 om 20:54
      Hoi,

      Ik twijfel ook altijd over gelatine. Over gelatine gaan verschillende verhalen. Corinne heeft 'm aangeduid als rood, maar schijnt het daarbij niet bij het rechte eind te hebben gehad. Medica Natura ziet de E-nummers dan ook als groen. Je kunt natuurlijk ook in plaats van Gelatine Agaragar gebruiken. Dit is een natuurlijk middel om op te stijven.

      Succes!

      Groetjes, Williene
  • Smakelijck E-nummer vrij! dinsdag 05 feb 2013 om 13:57
    Ha,

    Je kunt inderdaad bevroren aardbeien of frambozen/bosbessen gebruiken, of mandarijnen. Moet je ze wel ontvellen ;-)

    Succes!
  • judith
    judith dinsdag 24 jun 2014 om 16:54
    Voor welke maat bakvorm zijn deze ingrediënten? Ik hoop hem donderdag te gaan maken. Heerlijk met verse aardbeien. De dadeltaart hoop ik ook te maken. Ik heb er al helemaal zin in!
    • Smakelijck dinsdag 24 jun 2014 om 17:08
      Dit is voor een bakvorm van 24 cm. Veel succes met je baksels!
  • Judith
    Judith dinsdag 24 jun 2014 om 17:37
    Bedankt voor je snelle reactie!! Heb je ook een recept hoe je die geleispiegel maakt. Dat ziet er wel heel professioneel uit! Nu lees ik in de reacties dat de gelantine zijn kracht verliest. Kan ik donderdag de taart met spiegel maken om hem vrijdag te presenteren?
  • Smakelijck woensdag 25 jun 2014 om 10:40
    Die geleispiegel heb ik gemaakt van gepureerd fruit. Deze kun je evt. door een zeef halen om de pitjes te verwijderen. Deze fruitpuree maak je zoet met wat honing o.i.d. Je laat gelatine weken in wat water, verwarmt dit kort met een paar lepels van de fruitpuree en dan meng je het bij elkaar. Deze giet je over de taart als de taart stijf is. Hou er wel rekening mee dat je de spiegel ook weer een paar uur nodig heeft om op te stijven. Gelatine verliest niet snel z'n binding, agar agar doet dat wel. Veel succes met je taart!
    • MC
      MC vrijdag 04 mei 2018 om 07:21
      Kan dit ook met aardbeien? Ik zie in andere recepten namelijk dat er veel vaker frambozen dan aardbeien voor worden gebruikt. Misschien ivm pectine? Als het met aardbeien kan, moet ik dan nog wat doen om te zorgen dat het wel stevig wordt?
      • Smakelijck vrijdag 04 mei 2018 om 10:59
        Ja hoor, dat kan prima met aardbeien.
    • Hanneke
      Hanneke donderdag 23 mei 2024 om 16:21
      Ik wil morgen ook de taart met geleispiegel maken. Hoeveel gram fruit en hoeveel gelatineblaadjes heb je nodig voor 1 taart?
  • Willeke
    Willeke donderdag 10 jul 2014 om 21:34
    Ik heb de taart gemaakt, het was verrukkelijk! Ik kreeg de bodem alleen niet goed. Het bleef kruimelig. Wat kan ik verkeerd gedaan hebben? Heb je eventueel ook nog een idee voor een andere bodem?
  • Smakelijck vrijdag 11 jul 2014 om 09:28
    Dankjewel! Heb je de juiste hoeveelheden aangehouden? De biscuit misschien niet genoeg verkruimeld? Dat het nog te grote stukjes waren dat het niet genoeg plakte?
  • Ilse Groothuis
    Ilse Groothuis maandag 08 sep 2014 om 11:34
    Hallo Willienne, Is het ook een optie om de suiker te vervangen door agavesiroop? En welke verhouding zou ik dan aan moeten houden? Alvast bedankt voor je reactie. Groetjes, Ilse
    • Smakelijck maandag 08 sep 2014 om 21:32
      Ja hoor, dat kan zeker, al zou ik liever honing gebruiken. Agave bevat veel fructose en is niet zo goed voor je lichaam als gedacht wordt. Maar in beide gevallen gewoon te gebruiken. Je moet even testen wanneer je 't mengsel zoet genoeg vindt. 80-100 gram moet voldoende zijn. Succes!
      • Ilse Groothuis
        Ilse Groothuis dinsdag 09 sep 2014 om 18:25
        Dankjewel voor je reactie! Dan probeer ik het met honing, bedankt voor de tip:). Geldt daar ook de 80 - 100 gr voor die je noemde?
        • Smakelijck woensdag 10 sep 2014 om 09:22
          Ja hoor, 't is een beetje smaakafhankelijk, persoonlijk vind ik dat meer dan genoeg! Succes
  • Nelleke Roseboom
    Nelleke Roseboom vrijdag 16 jan 2015 om 20:29
    Ha Williene, Ik ben bezig met de kwarktaart uit je laatste boek. Ik heb het fruit gepureerd en door het kwarkmengsel gedaan, maar vraag me nu af of de 6 blaadjes gelatine genoeg zijn? Groetjes, Nelleke
    • Nelleke Roseboom
      Nelleke Roseboom vrijdag 16 jan 2015 om 20:30
      Het mengsel lijkt namelijk behoorlijk dun te worden met het gepureerde fruit er door...
      • Smakelijck vrijdag 16 jan 2015 om 20:51
        Wellicht dat door het vocht het te dun is. Als je twijfelt kun je er wat gelatine aan toevoegen. Succes!
        • Nelleke Roseboom
          Nelleke Roseboom zondag 18 jan 2015 om 15:02
          Het is helemaal goed gekomen! Gewoon met 6 blaadjes gelatine en 't was heerlijk! Net als de appeltaart met nootjes uit je nieuwe boek!
  • Smakelijck maandag 19 jan 2015 om 09:35
    Goed om te lezen, Nelleke!
  • Wilma
    Wilma vrijdag 20 mrt 2015 om 21:37
    De taart smaakt lekker! Maar helaas stortte de hele taart in bij het verwijderen van de springvorm. Nu is het een toetje geworden. Wat zou ik hier de volgende keer aan kunnen doen? Ik heb het precies gedaan zoals hierboven stond namelijk.
    • Smakelijck zaterdag 21 mrt 2015 om 21:08
      Ach, wat jammer! Dan zou ik een volgende keer 2 blaadjes gelatine extra gebruiken.
      • Wilma
        Wilma maandag 23 mrt 2015 om 17:14
        Bedankt voor de tip! Ga ik dat de volgende keer doen, want verder smaakte hij heerlijk.
  • Jans'
    Jans' zondag 07 jun 2015 om 22:19
    Hallo Williene, Ik heb dit recept nu 2x gemaakt met gelantine. Helaas beide keren mislukt. Toen geprobeerd met Agaragar. Het complete zakje Agarager door de uitgeperste en verwarmde sinaasappelsap geroerd. Helaas was de taart opnieuw niet stijf. Heb jij advies mbt Agaragar en de verhouding warme vloeistof ? Wil zo graag dat het gaat lukken!! Groet Jans'
    • Smakelijck maandag 08 jun 2015 om 08:57
      Hoi Jans, Ik heb geen ervaring met het gebruik van Agar Agar. Dit is namelijk een rood E-nummer en deze gebruik ik niet. Ik gebruik voor dit soort taarten rundergelatinepoeder van Puur mieke. Als je gewoon blaadjes gebruikt dan zou ik kiezen voor 12 blaadjes. Succes!
      • Jans'
        Jans' maandag 08 jun 2015 om 14:30
        Daar schrik ik van! Op de app e-nummervrij wordt e406=Agarager als oranje weergegeven. Net op jouw site gekeken hier staat dit e-nummer onder zowel rood als oranje. Verwarrend hoor. Ik zal op de site van puurmieke de rundergelantine bestellen. Hoeveel moet ik hiervan gebruiken? Groetjes Jans'. Ps. Je recepten zijn super! Maak er bijna dagelijks gebruik van!
        • Smakelijck maandag 08 jun 2015 om 17:24
          Dat klopt, dat is volgens het boekje van Corinne Gouget. Oranje is een onduidelijke categorie en in de waaier van MN is hij daarom rood. Ik heb in het boek Zoet! de kwarktaart staan met rundergelatine. Daar gebruik ik op 600 ml vulling 2 eetlepels gelatine. Voor bovenstaande taart zou dus zo'n 2,5 eetlepel voldoende moeten zijn. En bedankt voor je compliment! Leuk!
  • Gerjanne
    Gerjanne vrijdag 26 jun 2015 om 21:31
    Nog even een reactie n.a.v. mijn reactie d.d. 5-2-2014. Opnieuw heb ik deze kwarktaart gemaakt, nu volledig met honing (100 gram). En: perfect gelukt! Na 2 dagen was de taart nog niet op (terwijl het wel héél lekker was) en nog even goed stijf als op de dag dat ik het maakte. Dus: prima te doen zonder suikers! En gasten die normaal (veel) suiker gewend zijn, vonden het toch zoet genoeg! Als vulling had ik 200 gram aardbeien en 1 banaan (extra lekker zoet!), ik heb 10 blaadjes gelatine gebruikt. Dit ga ik nog vaak maken! Groetjes, Gerjanne
    • Smakelijck zaterdag 27 jun 2015 om 11:01
      Leuk Gerjanne! Ik maak 'm ook al lange tijd met honing, zelf gebruik ik vaak maar 75 gram. In Zoet! staat hij ook aangepast met honing ;-) Leuk dat het zo'n succes is!
  • Bertha
    Bertha maandag 09 nov 2015 om 23:04
    Hoi Williene, Ik wil binnenkort de kwarktaart uit jouw laatste boek gaan maken maar dan met sinaasappel i.p.v. aardbeien. Zou dat kunnen i.p.v. aardbeien versgeperste sinaasappelsap? Ik heb op internet wel een E-vrije variant gevonden maar die was met suiker en slagroom. Nu vraag ik me ook af waarom jij mascarpone gebruikt i.p.v. slagroom. Of is dat geen bewuste keus maar net wat je zelf wil? Groetjes Bertha
    • Smakelijck dinsdag 10 nov 2015 om 16:25
      Hoi, Dat kan zeker! Als je het qua gewicht maar hetzelfde laat, anders moet je meer gelatine toevoegen. Mascarpone is al stevig en vind ik persoonlijk lekker. Is dus echt een kwestie van smaak. Slagroom kan natuurlijk ook. Succes!
  • Monique
    Monique maandag 11 apr 2016 om 21:16
    Hoi Williene Ik begrijp dus dat je ipv 200 gr. basterdsuiker, ok 100 gr. honing kan gebruiken? Kan je ipv de suiker ook kokosbloemsuiker gebruiken? En dan ook 200 gr.? Groetjes, Monique
    • Smakelijck dinsdag 12 apr 2016 om 10:11
      Inderdaad. Ik gebruik maar 75 gram honing. Met kokosbloesem wordt je kwark bruin, dat vind ik zelf niet zo heel mooi. Ook dan zou ik minder gebruiken, zo'n 100 gram, maar proef gerust en gebruik wat je lekker vindt. Succes!
  • Anita
    Anita maandag 15 mei 2017 om 14:02
    Beste Williene, Staat er in het campingkookboekje ook een recept voor een taart. Ben nl op hemelvaartsdag jarig en we zijn dan op de camping. Heb wel een Klein oventje. Of heb je een ander idee. Groetjes, Anita
    • Smakelijck maandag 15 mei 2017 om 18:39
      Ja, wel een hele eenvoudige, zonder oven, maar wel heel lekker, een soort van appelcake/taartje.
  • Anita
    Anita dinsdag 16 mei 2017 om 10:53
    Bedankt, ik zal het recept gelijk opzoeken, zodra het boekje binnen is.
  • Nienke
    Nienke dinsdag 03 apr 2018 om 16:42
    Hoi Willine we hebben de taart gemaakt maar krijgen hem niet zo hoog en luchtig als uit een pak?lukt dit niet bij dit recept of kunnen we nog iets anders doen?
    • Smakelijck dinsdag 03 apr 2018 om 19:00
      Als je hem hoger wilt kun je hem in een kleinere vorm maken of je vulling x1,5 doen. Had je de room goed geklopt? Evt. kun je meer slagroom gebruiken en minder kwark.
  • nienke
    nienke dinsdag 03 apr 2018 om 16:58
    We hebben trouwens de bodem gemaakt van walnoten dadels havermout en kokosolie. Hoeveel gelatinepoeder gebruik je?bij ons zou de taart nog wel wat stijver mogen
    • Smakelijck dinsdag 03 apr 2018 om 19:03
      Je kunt meer gelatine toevoegen als je wilt. Hier ga ik uit van blaadjes, dan kun je 2 blaadjes extra gebruiken. Voor poeder heb je ong 14 gram nodig.
  • Talitha
    Talitha woensdag 23 mei 2018 om 22:50
    Heb je nu 6 jaar later een recept ook die wel is aangepast aan de suikerinname én E-nummers ? ;) Zou die graag zien!
    • Smakelijck donderdag 24 mei 2018 om 09:04
      Yep, alleen staat deze in het kookboek Smakelijck Zoet :-) En in Smakelijck Zomer staat ook een hele lekkere kwarktaart.
  • Leandra
    Leandra woensdag 10 apr 2019 om 09:25
    Hoi Williene, Die taart ziet er heerlijk uit!! Ik ga hem binnenkort maken voor een verjaardag. Ik ben heel benieuwd hoe je de gelei laag bovenop maakt. Dat staat niet in het recept toch? Zou je dat willen delen? Groetjes, Leandra
    • Smakelijck woensdag 10 apr 2019 om 09:35
      Dankjewel :-) Hoe ik de geleilaag heb gemaakt lees je hierboven in de reacties. Mocht je er dan niet uitkomen, vraag het gerust nog eens, hier of via mail :-)
    • Lieke
      Lieke woensdag 06 jan 2021 om 11:09
      Erg behoefte aan gezond na de feestdagen, maar wél verjaardagstaart: deze is perfect! Vorig jaar maakte ik deze taart met blauwe bessen, mandarijn en honing. 10 blaadjes gelatine werd mij te jelly. Gisteren heb ik er ongeveer 6à7 gebruikt, zo wordt-ie veel meer 'kwark' en nog mooi stijf. Gisteren met frambozen, bramen, mandarijn en koolzaadhoning. 200ml room is ook voldoende.
    • Judith
      Judith vrijdag 28 jul 2023 om 11:15
      Hoi, deze taart al verschillende keren gemaakt en is heerlijk. Laatste keer gemaakt met 135gr. suiker ipv 200gr. Dit ging prima. Deed niets af van de smaak. (Zomaar ‘n tip).
      • Smakelijck zaterdag 29 jul 2023 om 14:23
        Bedankt!
Laat een bericht achter!
255