Havermout met dadels!

P1010573

Tegenwoordig ben ik dol op deze havermoutpap. Als ontbijt of als lunch, ik vind 'm heerlijk. En als je geen fan bent van havermoutpap, op deze manier heb ik het leren eten, dus ik zou zeggen: probeer het eens!

En ben je benieuwd naar nog meer recepten met havermout? Bekijk dan eens de Receptenindex! Heb je al gezien dat je nu in één oogopslag kunt zien of een recept glutenvrij, zuivelvrij, eivrij of suikervrij (en dan bedoel ik: vrij van geraffineerde suikers) is? Heel handig!

Havermout met dadels!

Ingrediënten:

250 milliliter ongezoete amandelmelk, 50 gram fijne havermout, 3-4 medjouldadels, 1 theelepel kaneelpoeder, geschaafde amandelen

Bereiding:

Breng de amandelmelk met de havermout aan de kook. Snijd de dadels doormidden en verwijder de pit. Smelt een klontje roomboter of kokosolie in de pan en verwarm de dadels tot ze lekker warm en kleverig worden. Kook de havermoutpap een paar minuutjes door en roer de kaneel erdoor. Serveer in een schaaltje met de warme dadels bovenop en garneer met wat geschaafde amandelen. Lekker!

 

Eet Smakelijck!

Liefs, Williene

Chinese kool met soya!

In deze tijd van het jaar wordt het steeds lastiger om iets te bedenken wat op tafel komt te staan, merk ik altijd bij mezelf. Je krijgt weer trek in wat lichtere maaltijden, en de stamppotten en erwtensoep heb ik wel gezien. Zeker als het zonnetje zo heerlijk schijnt, zoals vandaag! Maar 't is ook weer te vroeg voor de echte lentegroenten, dus dan moet je toch iets anders verzinnen. Zelf vind ik Chinese kool altijd een lekkere roerbakgroente, en het is een lekkere, lichte koolsoort. Zo doet hij het goed in dit recept met wraps, maar dit recept met rijst is ook zeker een aanrader. Eet Smakelijck, alvast ;-)

 

Chinese kool met soya!

Ingrediënten (voor 2 personen):

1 Chinese kool, 150-200 gram kastanjechampignons, 2 winterwortels, 1 teen knoflook, 1 ui, 2 eetlepels soya of tamarisaus (Yakso), ½ theelepel kurkuma, ½ theelepel gemberpoeder, snuf zout en peper, 1 eetlepel honing, sesamzaad, cashewnoten

Bereiding:

Snijd de Chinese kool in repen en de kastanjechampignons in plakjes. Rasp de wortels julienne met een schaaf of mandoline. Snipper de ui en de knoflook.

Verhit wat olie in een wokpan en fruit de ui samen met de knoflook. Voeg de wortels en champignons toe en wok even mee. Als laatste voeg je de kool toe. Deze hoeft maar kort mee te bakken, omdat deze lekker is als hij nog wat knapperig is! Maak het geheel op smaak met de kurkuma, gemberpoeder, zout en peper en de soya of tamarisaus. Voeg de laatste minuut de honing toe en wat sesamzaadjes. Bak nog even kort om en serveer het direct. Lekker met zilvervliesrijst, bruine basmatirijst en de cashewnoten!

Fijne dag!

Liefs, Williene

Notenrotsjes!

P1010569

Zoek je iets lekkers voor bij de koffie of thee? Een lekkere, maar vooral makkelijk te maken chocoladelekkernij? Dan is dit een goed recept voor jou! Het is snel gemaakt, het is gemakkelijk én het is verantwoord! Tegenwoordig heb je van verschillende merken chocolade zonder geraffineerde suikers. Zo heb je van Vivani naast de 92% nu ook de 50% met kokosbloesemsuiker. RAW heeft ook pure chocolade zonder geraffineerde suikers net zoals LoveChock. Genoeg keuze dus voor een lekker stukje chocolade!

Notenrotjes!

Ingrediënten:

100 gram pure chocolade, 70 gram gemengde noten (bijvoorbeeld amandelen, walnoten, hazelnoten, pecannoten).

Bereiding:

Smelt de chocolade au bain marie. Hak de noten grof. Meng de noten met de chocolade. Schep het chocolade-notenmengsel nu in kleine hoopjes op een vel bakpapier en laat afkoelen in de koelkast.

Geniet ervan!

Liefs, Williene

Gratis Campingkookboek!

Zomerse-pastasalade-Williene

Vorig jaar werd mij gevraagd om een gemakkelijk recept aan te leveren voor een echt campingkookboek van Vacance Select. In het kookboek staan 14 recepten van verschillende bloggers die het koken op de camping wel heel makkelijk maken!

Inmiddels is het kookboek gepresenteerd en mag ik het delen met mijn Bloglezers. Het campingkookboek is hier gratis te downloaden:

https://www.vacanceselect.com/nl/kookboek

Fijne dag!

Liefs, Williene
 

Gezonde tussendoortjes!

Gezonde tussendoortjes voor thuis en onderweg Waar ik ook spreek over gezonde voeding, vaak krijg ik dezelfde vraag: Wat zijn nu gezonde tussendoortjes? Waar krijg je snel en langdurige energie van en wat is een voedend tussendoortje voor mijn kinderen en voor mezelf? Ik zet er een paar voor je op een rij: Noten Noten zijn een grote bron van gezonde vetten, vitaminen en mineralen. Vooral walnoten, amandelen, hazelnoten en
186