Magnesium + Actie!

zechsallogo

Magnesium is een belangrijk mineraal. Veel mensen hebben een tekort aan magnesium door verkeerde voeding maar ook door werkdruk en stress. 

Van magnesium krijg je energie, je kunt je beter ontspannen en slaapt hierdoor ook beter. Het is belangrijk mineraal voor je botten, je gebit en het reguleert je bloedsuikerspiegel. 

In veel voeding zit ook magnesium. Onder andere in bananen, groene groenten, noten, cacao, zonnebloempitten, noten en kokos! 

Toen ik een aantal maanden een bestelling deed bij Zechsal voor een heerlijk magnesium voetenbad kreeg ik de verkeerde bestelling toegezonden. Ik kreeg veel meer potten dan ik had besteld. Nadat ik dit gemeld had mocht ik de teveel gekregen magnesium houden en werd dit keurig opgelost. Waar vind je nu nog zulke fijne service?! Ik vond het zo geweldig dat ik heb beloofd om een aantal van de potten weg te geven op mijn site. 

Daarom geef ik vandaag 2 potten van Zechsal Magnesium voetenbad weg! Met 1 pot kun je 3 á 4 keer een voetenbad nemen en neemt je lichaam magnesium op. Het is heerlijk om na een drukke, lange dag met je voeten in een voetbad met Magnesium te zitten. Je hele lichaam ontspant ervan! 

Wil jij kans maken op één pot? Stuur dan een mail met je volledige adresgegevens naar: info@smakelijck.nl. Je kunt meedoen tot donderdagavond 2 oktober 24:00. Vrijdagochtend maak ik de twee winnaars bekend! 

Fijne dag!
 

Liefs, Williene

Nieuwe workshopdata 2014!

De geplande workshops zijn inmiddels al weer een tijdje volgeboekt, daarom weer 2 nieuwe workshopdata voor dit jaar. Dit zullen, zoals het er nu naar uitziet, de 2 laatste workshops zijn voor 2014.

De data waarvoor je je nog kunt opgeven zijn: Dinsdagavond 4 november en dinsdagavond 16 december. Het is een avondvullend programma met koffie, wat lekkers, veel informatie over gezond en E-nummervrij leven én nog een kleine kookworkshop waarin we hapjes maken die gezamenlijk proeven. Wil je meedoen? Stuur dan snel een mail naar info@smakelijck.nl om je op te geven! 

Fijne dag!

Liefs, Williene

Roerbakgroenten met woksaus!

P1000627

Snelle hoofdgerechten en gerechten waar je veel groenten in kunt verwerken, daar is veel vraag naar. Dit gerecht is lekker smaakvol, zo gemaakt en je kunt varieren met de groenten die je toevoegt. De woksaus is natuurlijk ook voor andere gerechten en recepten te gebruiken! 

Fijne dag!

 

Roerbakgroenten met woksaus! 

Ingredienten:

Groenten: mix van broccoli, ui, champignons, paprika

Woksaus: 3 eetlepels soyasaus, 1,5 eetlepel chilisaus (bijvoorbeeld Yakso), 1,5 eetlepel honing, 1 á 2 tenen knoflook, 0,5 theelepel gemberpoeder, zout en peper

Bereiding: 

Maak de groenten schoon en snijd de ui in ringen, de broccoli in roosjes, de champignons in plakjes en de paprika in blokjes. 

Kook de broccoli 5 minuten voor totdat deze beetgaar is. 

Verwarm wat kokosolie in een pan en fruit de ui aan met de paprika en champignons. Voeg de broccoli toe en roerbak nog even mee. Roer de ingredienten voor de saus door elkaar en voeg deze toe aan je groenten. Bak nog even mee op laag vuur en serveer. Lekker met bijvoorbeeld rijst. 

 

Eet Smakelijck!

Liefs. Williene

Quinoapap met fruit!

IMG_5753

Een gezond en stevig ontbijt is een goed begin van de dag. Je kent natuurlijk vast wel de havermoutpap, een bekende, 'ouderwetse' pap die goed vult. Dit recept is hier een variatie op. Een gezonde, voedzame pap waarmee je, door af te wisselen van fruit, lekker kunt variëren naar het seizoen!

Quinoa-pap met fruit!

Ingrediënten voor 1 persoon:

50 gram quinoa, 150 milliliter kokosmelk, 100 milliliter water, 1 eetlepel biologische honing, snufje keltisch zout, fruit naar keuze, amandelschaafsel of kokoschips, gehakte amandelen, snufje kaneel

Bereiding:

Spoel de quinoa schoon met water. Doe de quinoa in een pannetje met het water, kokosmelk, snufje zout en de honing. Kook de quinoa, op laag vuur, in ongeveer 15 minuten gaar. Laat 5 tot 10 minuten staan en doe het over in een kom. Roer een flinke snuf kaneel door de pap. Maak de pap af met lekker vers fruit, wat geschaafde amandelen en/of kokoschips, wat gehakte amandelen en strooi er wat kaneel overheen. Ook lekker om er wat biologische honing over te druppelen!

Eet Smakelijck!

Liefs, Williene

Salade met verse vijgen!

Vijgen zijn nu volop in het seizoen. Heerlijke, zoete smaak, en wat veel mensen niet weten kun je ze eten met schil. Vijgen zijn lekker om zo te eten maar ook in een salade als deze. Of je snijdt ze iets in, stopt er wat mozzarella of een andere kaas tussen en laat ze eventjes in de oven warm worden en de kaas smelten. Wat balsamico erover heen en smullen maar!  Salade met verse vijgen! Ingredienten: Veldsla, verse vijgen
186